Ik ben bang dat ik een burn out heb en niet serieus genomen word. Het kostte mijn klant moeite om het hardop te zeggen. Ze schoot nog net niet in tranen bij het idee. De afspraak met de bedrijfsarts kwam dichterbij en ze was gewoon heel erg bang dat die haar klachten niet serieus zou nemen.
In mijn praktijk hoor ik dat veel. Klanten die niet serieus genomen worden met hun klachten, door hun werkgever, door de huisarts, door hun collega’s of door de bedrijfsarts. En daar zit je dan met klachten en totaal zonder plan. Ik begrijp heel goed dat het idee dat de bedrijfsarts je klachten wel eens niet serieus zou kunnen nemen voor veel angst en stress zorgt.
Wat ik je daarin vanuit mijn juridische expertise kan meegeven is: bereid het gesprek met de bedrijfsarts goed voor, gooi niet zomaar je hele verhaal over de schutting. Weet wat je wel en niet kunt vertellen om de kans te maximaliseren dat je wel serieus genomen wordt. Er zijn ook echt veel bedrijfsartsen die wel het luisterend oor en begrip bieden en je ruimte geven om rustig te herstellen.
Zorg dat je de bedrijfsarts met wat je vertelt op het goede spoor zet. Je zult zien dat de angst minder wordt als je een goed plan hebt voor de afspraak met de bedrijfsarts.
Als je nou denkt “Maar hoe kom ik aan zo’n plan?”, kan ik je zeker aanraden om eens bij mijn online programma te kijken. Daarin deel ik de belangrijkste ervaringen uit mijn advocatenpraktijk en ontdek je hoe je er voor kunt zorgen dat de bedrijfsarts je klachten serieus neemt.
Lieve groet, Suzanne